TIME'ı destekleyin. Gerçeği koruyun.
Yaşam Tarzı

Alkol ömrünüzü ne kadar kısaltabilir?

vera

Yeni bir çalışma, alkol ve sağlık hakkında bildiğimizi sandığımız şeyleri yeniden tanımlıyor. Düzenli olarak veya hiç içilmeden alkol içmenin yaşam süresini kısalttığı ve kanser riskini artırdığı gösterildi. Journal of Alcohol and Drug Studies'da yayınlanan çalışma, az miktarda alkolün bile zararlı olabileceğini söylüyor.

Araştırmacı Tim Stockwell, haftada iki içki içmenin bile ömrünüzü birkaç gün kısaltabileceğini, düzenli tüketimin ise yıllara mal olabileceğini söylüyor.

DailyMail'in haberine göre, bu araştırma, özellikle şarap olmak üzere alkolün ılımlı bir şekilde tüketilmesinin kalp ve uzun ömür için iyi olabileceği yönündeki daha önce söylenenlere meydan okuyor.

Stockwell'e göre haftada 7 içki hayatınızın 2.5 ayına, haftada 35 içki ise hayatınızın 2 yılına mal olabiliyor.

Çalışma ayrıca alkolün kansere neden olmada bir rol oynadığını açıkça ortaya koyuyor. Alkolü ölçülü bir şekilde veya günde bir içki içseniz bile, çalışma bunun bağırsak kanseri riskini yüzde 17 daha fazla artırdığını söylüyor.

Uzmanlar, özellikle 40 yaş üstü erkeklerin alkol tüketiminin yeniden düşünülmesi gerektiğini söylüyor.